Film

Ciekawostka…

Ciekawostka filmowo-samochodowo-militarna czyli jedyny istniejący na świecie, w pełni funkcjonalny futurystyczny wóz bojowy LANDMASTER, zaprojektowany i zbudowany od zera specjalnie na potrzeby filmu science fiction „Aleja potępionych”.
A skoro właśnie przypominam ten tytuł pod moim filmowym tagiem ⇨ #zlotaeravhs, to wypada dokładniej przedstawić głównego moto-bohatera tej podróży przez postnuklearną Amerykę po III Wojnie Światowej…

Landmaster jest unikalną dwu-osiową, ale 12-kołową amfibią – przegubowym pojazdem bojowym stworzonym przez Deana Jeffriesa w Jeffries Automotive z Kalifornii.
Powstał kosztem 350 000 USD w 1976 r.
Do jego budowy wykorzystano popularne części z półciężarówek, do stworzenia układu napędowego użyto odcięte tyły z dwóch samochodów.
Pojazd ma napęd na obie osie, na których zamiast pojedynczego koła są umieszczone po trzy koła w systemie gwiaździstym.
W czasie jazdy są napędzane wszystkie trzy, lecz tylko dwa z nich dotykają podłoża.
W pancerzu są boczne i górne włazy wejściowe na przedniej jednostce głównej , a także na górze w sekcji tylnej. Jest również otwierana klapa desantowa z tyłu pojazdu.
Zamontowano reflektory i światła hamowania do użytku w normalnym ruchu ulicznym.
Zewnętrzna kamera wideo została zamontowana na kopule umieszczonej tuż za przednim górnym włazem.
Mieści się tam również antena.
Wóz ma hartowane opancerzenie grubości 1 cm.
Landmaster może pokonywać przeszkody wodne, pozostanie szczelny nawet gdy się zanurzy. Głębszą wodę może przepłynąć do połowy zanurzony, jako napędu używając wirujących zestawów kołowych.
Pojazd nie posiada normalnego układu kierowniczego – skręt następuje za pomocą siłownikow hydraulicznych ulokowanych na przegubie pomiędzy sekcjami – powodują skręcanie całej sekcji (jak w ciężkich maszynach budowlanych).
Posiada w kabinie 2 normalne kierownice.

Specyfikacja.
Masa – 10 ton.
Długość – 11 metrów.
Pancerz z hartowanej blachy stalowej grubości 1 cm.
Główne uzbrojenie –
6 ciężkich karabinów maszynowych i
dwie wyrzutnie rakietowe z 14 rakietami w stylu bazooki.
Silnik Forda – pojemność 6,4 litra (inne dane 7 l.)
5-biegowa skrzynia biegów.
Zawieszenie – 12-kołowy tri-star
Prześwit – 61 cm
Prędkość – 89 km/h
Podczas testów przetrwał bez uszkodzeń skok o długości 7,6 m.

Przez wiele lat Landmaster był ustawiony na parkingu obok sklepu samochodowego Deana Jeffriesa w North Hollywood w Kalifornii (w latach 1977-2005).

W 1994 wykorzystano go na planie filmu SF „Projekt A.P.E.X.”.

Później pojazd został sprzedany prywatnemu właścicielowi i w 2005 r.
został przywrócony do pierwotnego stanu, w jakim wystąpił w filmie „Aleja potępionych” .
W 2016 roku Landmaster został przeniesiony do „Custom Shop Gene Winfield” przy drodze Sierra Highway przebiegającej koło pustyni Mojave w Kalifornii .
Można go zobaczyć z drogi i jest w ciągu tygodnia udostępniony do publicznego oglądania.
Źródło – Wikipedia en.

30-sekundowy filmik z 2016 r. z jazdy Landmasterem.

10-minutowy film – wywiad (po angielsku) z twórcą Landmastera, nagrany przed jego śmiercią w 2013 r., ilustrowany fragmentami filmu.

#motoryzacja #ciekawostkifilmowe #maszynyboners #militaryboners #technologia #sf #ciekawostki ! #ciekawostkizruznychdziedzinwiedzyniepowszechnej #ciekawostkanadzis

pokaż spoiler #samochod #samochody #czywieszze #ciek #czolgboners #czolgiboners #czolgi #czolg #pojazdyspecjalne #scificar #postapo #auta #maszyny #militaria #technologia #armia #sciencefiction #scifi #postapokalipsa #madmax fantastyka#postapocaliptic #transport #terenowe #retro #film #filmy #vhs #kasety #video #militariadnia #ciezarowki #iiiwojnaswiatowa #wynalazki